Attack Digital Studio

Sabtu, 18 Mei 2013

Origami Terapi: Bunga Tulip

Dulu, abah ada dua orang anak angkat Jepun.. Nama mereka ialah Noriyuku Satoru dan Kobayashi. Mereka ada ajar saya origami, tapi masa itu saya kecil lagi dan saya susah nak tangkap/faham apa yang mereka ajar.. Saya tak rasa seronok pun origami ni..

Tapi entah mengapa, sejak akhir-akhir ini saya sangat berminat dengan origami.. Origami telah menjadi hobi saya.. Rasa bosan saya hilang dengan origami..

Ini antara koleksi origami yang saya suka.. Iaitu bunga tulip.. Saya teringat dulu seseorang pernah bertanya, adakah saya suka bunga? Saya jawab, "Kalau nak kasi aku bunga, kasi bunga tulip." Kenapa? Sebab Saya tak pernah tengok bunga tulip...

Hm.. tak dapat tengok bunga tulip betul, buat sendiri pun jadilah..hehe..

Origami Bunga Tulip

Semalam, ada orang request bunga tulip kaler biru.. Ok, jom buat...!!

Bahan-bahan.

Step 1: buat bunga dulu..






Nampak lubang kecil di tengah-tengah tu? tiup..

Tiup sampai kembung..

Bunga sudah siap...!

Step 2: buat tangkai dan daun..





Sudah siap tangkai dan daun..

Yeay..!!
(Untuk tutorial, sila rujuk Origami Tulip)

3 ulasan:

  1. makasih banyk yah sob buat informasinya semoga bermanfaat buat kita semua dan salam kenla aja yah dari aku

    BalasPadam
  2. Nampak cantik lah kertas yang digunakan itu. (Mesti ramai orang yang baca akan cakap macam ini, "Skemanya ayat! Gediklah itu.!")

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih.. :)
      kertas yang dipakai tu kertas origami,mahal sikit.. nak murah beli kertas A4 je, kerat sendiri..

      Padam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...