Attack Digital Studio

Ahad, 12 Februari 2012

Labah-labah yang Kreatif

Labah-labah, serangga yang unik. Kalau tak unik, takdelah sampai manusia pun nak jadi labah-labah (spiderman). Kat kampung ni kerap gak aku jumpa, dari yang kecil sehingga yang besar punya. Kalau aku jumpa labah-labah yang besar ni memang aku lari dululah,heh...

Labah-labah buat sarangnya (sawang) sendiri, dari tali yang keluar dari badannya. Selain dijadikan tempat tinggal, sarang ni juga dijadikan sebagai perangkap, untuk memerangkap mangsa, untuk dijadikan makanan. Pandaikan labah-labah. Anda mesti pernah tengok sarang labah-labahkan? Tak pernah? Kalau tak pernah, cuba dongak dan lihat sudut syiling rumah anda. Nampakkan sawang-sawang tu.. Hampir setiap tempat boleh jumpa.

Satu hari tu, kat kebun, adik aku jumpa sarang labah-labah yang cantik lagi unik. Tengok ni..

labah-labah yang kreatif

Pergh..!! Kreatif btol labah-labah ni..!! Ha.. jangan tak tahu, labah-labah juga penuh berseni.. Indahnya ciptaan Allah yang Maha Esa..





1 ulasan:

  1. makasih gan buat informasinya yah semoga bermanfaat buat kita semua dan salam kenal aja yah dari saya

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...