Attack Digital Studio

Ahad, 5 Februari 2012

Selamat Tinggal Joni..


Aku sangat sukakan kucing.. Antara kucing yang pernah aku kenal ialah Joni (Joni bukan kucing aku.. aku jumpa dia kat studio tempat aku lepak-lepak) ..  Mula-mula aku jumpa Joni, Joni main sorok-sorok..joni datang dekat-dekat tapi bila aku nak pegang dia, dia lari dan sorok..hampeh Joni..

Aku tak pernah jumpa kucing senakal,  seganas dan seaktif joni .. banyak da aku bela..tapi joni ni ganas yang amat..setiap masa gigit tangan dan kaki..gigit bukan gigit manja-manja, tapi gigit betul-betul punya.. abis belubang-lubang dan bercalar-balar tangan dan kaki ku,huhu.. tak reti duduk diam pulak tu..24jam berlari-lari keliling bilik, melompat sana-sini..bila penat dia tidur..bangun-bangun je dari tidur dia mengganas balik..tak pernah aku tengok joni duduk-duduk santai rehat macam kucing-kucing lain..

Lagi satu menarik tentang Joni ialah, dia sangat sensitif dengan bunyi..ketuk meja sket dia terus pandang dan datang dekat.. untuk apa lagi,dia nak tangkap dan gigit tangan la..bunyi kunci, bunyi kertas, bunyi plastik, apa-apa bunyila, Joni akan kasi respond..aku cuba praktikkan dengan kucing-kucing lain,tapi pendengaran mereka tidak sesensitif Joni.. ada orang tegur, "telinga Joni besar..kucing telinga besar ni memang agak nakal dan sangat sensitif dengan bunyi"..
A'ah la..telinga dia besar..!! macam kucing spynx..

Si Joni yang Ganas..Si Joni Telinga Besar..

Joni teman yang baik.. dia takut duduk sensorang.. tapi Joni tak boleh jadi teman aku berlatih drum.. sebab bila aku ketuk drum je Joni terus lari keluar dari studio dan sorok kat memana.. macam yang aku cakap tadi, Joni sangat sensitif dengan bunyi.. ketuk meja sket pun boleh dengar, kasi respond, inikan pulak bunyi ketukan drum.. mesti Joni dengar kuat gile kan?

Tapi, aku kenal Joni tak lama.. 2 minggu saja.. da lama aku tak jumpa Joni.. ntah hidup,ntah mati.... selamat tinggal Joni..

1 ulasan:

  1. makasih gan buat informasinya yah semoga bermanfaat buat kita semua dan salam kenal aja yah dari saya

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...